Relevant Aspects of the Influence of Stakeholders in Business Social Responsibility

Authors

  • Letícia Gabriela Camargo Franco De Lima Centro Universitário Curitiba – UNICURITIBA, Paraná, (Brasil)
  • Pedro Franco De Lima Centro Universitário Curitiba – UNICURITIBA, Paraná, (Brasil)
  • Sandro Mansur Gibran Centro Universitário Curitiba – UNICURITIBA, Paraná, (Brasil)

DOI:

https://doi.org/10.37497/esg.v3i.1585

Keywords:

Responsibility, Companies, Society, Stakeholders

Abstract

This study presents the theory of stakeholders as something extremely beneficial for companies, highlighting the maximizing vision in favor of all the actors involved in the productive activity. Following, it addresses the corporate social responsibility under the postmodernist approach, where the concern with sustainable development, within this new globalized dynamic, makes society in general become relevant and, above all, the commitment of business organizations. Finally, some relevant aspects are presented in relation to the compatibility between the themes, demonstrating that the joint performance between the businessmen and the stakeholders, improves the market view regarding economic activities, making the social, economic and environmental concern , attract investments and, consequently, improve the quality of life of the population.

Author Biographies

Letícia Gabriela Camargo Franco De Lima, Centro Universitário Curitiba – UNICURITIBA, Paraná, (Brasil)

Mestranda em Direito Empresarial e Cidadania pelo Centro Universitário Curitiba – UNICURITIBA; Graduada pelo Centro Universitário Curitiba – UNICURITIBA (2017). Advogada, inscrita na OAB/PR sob nº 91750

Pedro Franco De Lima, Centro Universitário Curitiba – UNICURITIBA, Paraná, (Brasil)

Doutorando em Direito Empresarial e Cidadania pelo Centro Universitário Curitiba – UNICURITIBA; Mestre Direito Empresarial e Cidadania pelo Centro Universitário Curitiba – UNICURITIBA (2018); Possui especialização em Direito Civil e Processo Civil pela Faculdade Mater Dei de Pato Branco/PR; Graduado em Direito pela Faculdade Mater Dei de Pato Branco/PR (2005); Advogado, inscrito na OAB/PR sob nº 73.680

Sandro Mansur Gibran, Centro Universitário Curitiba – UNICURITIBA, Paraná, (Brasil)

Doutor em Direito Econômico e Socioambiental pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (2009). Mestre em Direito Social e Econômico pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (2003). Graduado em Direito pela Faculdade de Direito de Curitiba (1996). É advogado. Professor de Direito Empresarial junto ao Centro de Estudos Jurídicos do Paraná – CEJPR e na Escola da Magistratura Federal do Paraná – ESMAFE/PR. Professor visitante na Universidade da Indústria da Federação das Indústrias do Estado do Paraná – UNINDUS. Coordenador do Curso de Pós- Graduação em Direito Empresarial do UNICURITIBA. Coordenador do Curso de Pós- Graduação  em   Direito  Contratual  do  UNICURITIBA.  Professor   permanente   no Programa de Mestrado e Doutorado em Direito Empresarial e Cidadania do UNICURITIBA. Realizou estágio Pós-Doutoral na Universidade Federal do Paraná (2015/2017).

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Published

2020-01-03

How to Cite

LIMA, Letícia Gabriela Camargo Franco De; LIMA, Pedro Franco De; GIBRAN, Sandro Mansur. Relevant Aspects of the Influence of Stakeholders in Business Social Responsibility. ESG Studies Review, São Paulo (SP), v. 3, n. ssue, p. e01585, 2020. DOI: 10.37497/esg.v3i.1585. Disponível em: https://convergencias.emnuvens.com.br/convergencias/article/view/1585. Acesso em: 16 nov. 2024.

Issue

Section

Scientific paper

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